Nyttige tips

Hur man blir lycklig i livet. Tio tips från fader Constantin Necula

621views

Hur man blir lycklig i livet. Tio tips från den välkände universitetsprofessorn vid fakulteten för ortodox teologi i Sibiu. Vilka är de saker som människor bör vara uppmärksamma på under sin existens.

Hur man är nöjd på jorden. Constantin Necula har 10 värdefulla uppmaningar för ortodoxa kristna. Vad prästen säger

Constantin Necula har 10 värdefulla uppmaningar till ortodoxa kristna om hur man kan vara nöjd på denna jord. Han berättar för oss genom denna liknelse att människors tro är mycket viktig.

Faderns första råd är att inte dra andra till religionen eftersom de behöver förstå och få förklaringar. Vi måste vara mänskliga eftersom vi inte är helgon. Det andra rådet är att berätta för andra hur viktig tron är.

Det är mycket viktigt att inte «slå oss själva över det». Vi får inte heller förvandla Bibeln till en «halshuggningsmaskin» för andra. Vi måste ge dem en chans att se vad Bibeln är, inte vad någon tolkar ur den.

«När du känner att du har kommit bort från Gud är det enkelt: följ Kristus! Vinka till Honom och Han kommer att se dig! Varje gång är Kristus där! Har du inte lagt märke till att i alla ortodoxa ikoner är Kristus vänd mot oss?

Ge inte upp känslorna när du har något att göra, utan överför känslorna till att göra det du måste göra på ett bra sätt. Lär er att förstå vikten av att leva era liv. Bemöt dina känslor och Kristus kommer aldrig att vända dig ryggen!

Vårt liv är gjort för att övervinna! Dränk ditt hjärta, mjuka upp det, så att Kristus kan bo i det! En uttråkad kristen är en misslyckad kristen. Kom närmare de saker som verkligen betyder något!

När du är uttråkad av något, byt riktning!», Fader Constantin Necula sa för en tid sedan, anteckningar redactia.ro. Prästen säger att det är mycket viktigt att leva våra egna liv.

Constantin Necula, om mänsklig lycka

Constantin Necula anser att människor bara är beroende av sig själva. Fadern får ofta frågan om han är lycklig och nöjd och varje gång svarar han att han är kristen och att han bara kan vara lycklig.

Dessutom uppmanar prästen människor att leva sina liv och använda sina känslor till att göra konstruktiva saker. Prästen hävdar att Jesus Kristus på så sätt inte kommer att vända mänskligheten ryggen.

Leave a Response

Ludwig
Hej!!! Jag heter Ludwig och är en erfaren redaktör med passion för matlagning. Under åren har jag lärt mig olika kulinariska traditioner och recept, och jag skriver dem för dig, i syfte att dela med mig av min kunskap.